FAQ


REKRUTACJA

  1.        Ile osób może pojechać na mobilność w ramach jednej organizacji/instytucji?

Łącznie  z jednej JST może pojechać max. 8 osób (we wszystkich naborach łącznie).

  1.        Czy wójtowie/burmistrzowie/prezydenci mogą wziąć udział w projekcie?

Tak, zgodnie z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie, §4., pkt. 4a, w przypadku przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, uczestnik projektu w zakresie formy zatrudnienia musi być zatrudniony w oparciu o umowę o pracę, powołania, wyboru lub mianowania.

  1.        W ilu naborach będzie organizowana rekrutacja do projektu i kiedy?

Rekrutacja do projektu będzie organizowana w III naborach. I nabór miał miejsce w 2018 roku. II nabór w 2019 r. Obecnie trwa ostatni nabór od 03.02.2020 do 08.03.2020 r.

  1.        Kiedy będą wyniki rekrutacji?

Wyniki rekrutacji zostaną opublikowane po zakończeniu procesu rekrutacji, tj. po 8 marca 2020. Przewidywany termin ogłoszenia listy zakwalifikowanych uczestników wraz z liczbą otrzymanych punktów to połowa marca.

  1.        Nie znam języka angielskiego – czy mogę ubiegać się o udział w projekcie?

Tak, znajomość języka angielskiego nie jest wymagana. Podczas wizyt studyjnych zapewniamy w razie potrzeby usługę tłumacza.

  1.        Co w sytuacji, gdy ktoś nie posiada certyfikatu/zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (w mowie i piśmie)?

Znajomość języka angielskiego nie stanowi kryterium dostępu. Oznacza to, że można ubiegać się o udział w projekcie bez znajomości języka angielskiego – w ramach projektu zapewniamy usługę tłumacza podczas wizyty studyjnej. Znajomość języka angielskiego potwierdzona honorowanym certyfikatem stanowi kryterium premiujące i pozwala na uzyskanie dodatkowych punktów na etapie oceny wniosku rekrutacyjnego.

  1.        Jestem przedstawicielem organizacji pozarządowej, która nie zatrudnia pracowników w oparciu o umowę o pracę. Czy muszę wypełniać Załącznik nr 3a. Wzór zaświadczenia o zatrudnieniu?

Nie, w przypadku przedstawicieli organizacji pozarządowych, w zakresie formy zatrudnienia, należy wykazać formalne związanie z daną organizacją/instytucją, co jest udokumentowane na etapie rekrutacji zaświadczeniem z Instytucji Wysyłającej z podaniem okresu i zakresu współpracy (Załącznik nr 3b).

Wzór takiego zaświadczenia do pobrania   tutaj.

  1.        Czy przedstawiciele gmin, które nie otrzymały dofinansowania mogą brać udział w projekcie?

Nie, w III turze rekrutacji o udział w projekcie mogą ubiegać się tylko przedstawiciele gmin, które otrzymały dotację w konkursie Human Smart Cities ogłoszonego przez Ministerstwo Inwestycji
i Rozwoju w dn. 18.07.2017r.

  1.        Brałem już udział w projekcie dotyczącym mobilności ponadnarodowej. Czy mimo to mogę wziąć udział w projekcie?

Regulamin konkursu nie wyklucza udziału w mobilności ponadnarodowej w ramach innego projektu realizowanego w ramach działania 4.2. Programy mobilności ponadnarodowej pod warunkiem spełnienia kryteriów udziału w projekcie.

 

 

WARSZTATY PRZYGOTOWUJÄ„CE DO ODBYCIA MOBILNOŚCI

 

  1.        Kiedy i gdzie odbędą się warsztaty?

Warsztaty są planowane na marzec-kwiecień 2020. Miejsce warsztatu będzie wybierane na podstawie miejsc pochodzenia uczestników, najczęściej są to Warszawa – dla uczestników z północnej i środkowej Polski oraz Kraków – dla uczestników z południowych województw. Nie wykluczamy lokalizacji warsztatów w innym mieście w przypadku dużej liczby uczestników z danego regionu.

  1.        Czy udział w warsztatach jest obowiązkowy? Co w sytuacji, gdy nie mogę uczestniczyć w podanym terminie?

Udział w warsztatach jest obowiązkowym elementem udziału w projekcie. Zazwyczaj mamy kilka grup warsztatowych, więc można wybrać dogodny dla siebie termin. W przypadku braku możliwości uczestniczenia w żadnym z zaproponowanych terminów, ustalamy indywidualnie z uczestnikiem inną formę np. telekonferencji.

  1.        Czy uczestnik ponosi jakieś koszty w związku z udziałem w warsztatach?

Uczestnik ponosi jedynie koszt dojazdu na warsztaty. W ramach projektu zapewniamy jeden nocleg ze śniadaniem (przed lub po warsztatach) oraz lunch w dniu szkolenia. Nocleg z reguły jest zapewniany w pokojach dwuosobowych.

  1.        Na czym polegają warsztaty?

Warsztaty służą przygotowaniu do odbycia mobilności oraz pogłębieniu diagnozy uczestników pod kątem potrzeb i założeń projektu składanego w konkursie Human Smart Cities. Podczas warsztatów uczestnicy prezentują krótko swoje projekty oraz zapoznają się z ofertą Miast Przyjmujących. Będzie także możliwość uzyskania informacji dot. kwestii organizacyjnych i dalszych etapów udziału w projekcie. Uczestnicy mają także okazję poznania się nawzajem i wymiany doświadczeń.

 

 

WIZYTY STUDYJNE

 

  1.        Jak liczne grupy będą wysyłane do Miast Przyjmujących?

Liczba osób, które odbędą wizytę studyjną w ramach jednego wyjazdu wahać się będzie od 10 do 20 osób.

  1.        Czy mogę pojechać do dwóch różnych Miast Przyjmujących w ramach projektu?

Nie, uczestnik projektu może skorzystać z mobilności tylko jeden raz (w ramach jednej wizyty w jednym Mieście Przyjmującym).

  1.        Czy uczestnik projektu może wybrać sobie Miasto Przyjmujące, u którego będzie chciał odbyć mobilność?

Wybór miasta przyjmującego następuje po realizacji diagnozy oraz uczestnictwu w warsztatach przygotowujących do odbycia mobilności i konsultacjach z ekspertami w ramach projektu. Obowiązują kryteria wielkościowe miast oraz tematyczne, czyli dobieramy miasto przyjmujące oferujące dobre praktyki najbardziej wpisujące się w założenia projektu gminy oraz w miarę możliwości zbliżone pod względem liczby mieszkańców.

  1.        Kiedy organizowane będą wyjazdy?

Wyjazdy do partnerów zagranicznych organizowane będą w maju 2020 r. O terminie wyjazdu decydować będzie przeprowadzona indywidualnie diagnoza z zakwalifikowanym uczestnikiem pod kątem potrzeb i oczekiwań związanych z mobilnością.

  1.        Czy podczas wizyt studyjnych będzie obecny opiekun grupy z Polski?

Niestety w ramach projektu nie ma możliwości sfinansowania obecności opiekuna z Polski na wizycie studyjnej. Uczestnicy docierają na miejsce wizyty samodzielnie (transport jest zapewniony, otrzymują instrukcje podróżne). Podczas wizyt jest obecny koordynator ze strony partnera ponadnarodowego lub miasta przyjmującego, który towarzyszy grupie podczas 3 dni zajęć merytorycznych.

  1.        Czy w ramach wizyty studyjnej uczestnik ponosi jakieś koszty?

W ramach wizyty studyjnej uczestnik ponosi jedynie koszt dojazdu na lotnisko w Polsce. Pozostałe koszty tj. przelot do/z miasta przyjmującego, zakwaterowanie ze śniadaniem podczas wizyty studyjnej, ubezpieczenie podróżne są zapewnione w ramach projektu. Dodatkowo uczestnik otrzymuje dietę podróżną wyliczoną według stawek w rozporządzeniu dot. delegacji zagranicznych, która ma służyć do pokrycia kosztów wyżywienia i przejazdów lokalnych, w tym dojazdu z lotniska za granicą podczas wizyty studyjnej.

  1.        Niektóre z projektów realizowanych w Mieście Przyjmującym nie wpisują się w założenia projektu mojej gminy. Czy mogę nie uczestniczyć w tych spotkaniach podczas wizyty studyjnej?

Miasto Przyjmujące prezentuje kilka realizowanych projektów i nie wszystkie będą wpisywać się
w projekty gmin 1:1. Takie idealne dobranie pod kątem wszystkich gmin jest nieosiągalne. W ramach wizyty studyjnej należy uczestniczyć we wszystkich aktywnościach zaplanowanych w Indywidualnym Planie Mobilności (IPM), nie ma możliwości wyboru kilku punktów programu i pominięcia reszty.

  1.        Jednym z elementów sprawozdawczości jest sprawozdanie z mobilności sporządzane
    w języku angielskim. Co mam zrobić, gdy mój poziom znajomości języka angielskiego jest niewystarczający?

W takiej sytuacji zalecamy korzystanie z internetowych słowników czy np. Google Translator, wcześniejsze przygotowanie słownictwa (na bazie programu wizyty zawartego w IPM) czy skorzystanie z pomocy innych uczestników wizyty. Sprawozdanie powinno zająć ok. 1 strony A4, może być sporządzone ręcznie na przesłanym wzorze, nie będzie sprawdzana poprawność gramatyczna – chodzi tylko o potwierdzenie odbycia całości programu wizyty przez przedstawiciela Miasta Przyjmującego.

 

 

PYTANIA OGÓLNE

 

  1.        Co w przypadku, gdy nie będę mógł z uczestniczyć w zaproponowanej wizycie studyjnej
    i zrezygnuję z udziału? Czy będę ponosił z tego tytułu jakieś koszty?

Kwestia rezygnacji z udziału z projektu będzie regulowana umową o udział w projekcie. Kluczowy jest moment, w którym nastąpiłaby ewentualna rezygnacja. W sytuacji, gdy zostaną już poniesione koszty (np. uczestnik odbędzie już warsztaty przygotowujące) w miarę możliwości będziemy proponować inny termin wizyty. W każdym przypadku decyzja jest podejmowana indywidualnie i jest zależna od sytuacji danego uczestnika, jak i momentu rezygnacji. W przypadku uzasadnionych rezygnacji (np. nagłej choroby uczestnika) jest możliwe uzyskanie zwolnienia ze zwrotu poniesionych kosztów. W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji uczestnik powinien się liczyć z możliwością zwrotu poniesionych kosztów związanych z jego dotychczasowym udziałem w projekcie. W zależności od momentu rezygnacji koszty mogą obejmować udział w warsztatach, bilety lotnicze, noclegi podczas wizyty studyjnej, otrzymane wsparcie eksperckie.

  1.        Jakie są obowiązki uczestnika projektu?

Do obowiązków uczestnika projektu należą:

Obowiązki uczestnika projektu reguluje umowa o udział w projekcie.



Centrum Doradztwa Strategicznego s.c.
Dagmara Bieńkowska, Justyna Szymańska, Magdalena Widuch

ul. Włóczków 22/3
30-103 Kraków

tel: +48 12 623 77 40

e-mail: cds@cds.krakow.pl

© Centrum Doradztwa Strategicznego s.c. 30-103 Kraków, ul. Włóczków 22/3 tel./fax: +48 12 623 77 40 e-mail: cds@cds.krakow.pl
Ta strona korzysta z plików cookie. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności, żeby dowiedzieć się więcej. [Zamknij]